Matematika v 2.A

V 2. A jsme se rozhodli, že téma finanční gramotnosti nebudeme zkoumat jen teoreticky v pracovních sešitech, ale rovnou si ho vyzkoušíme i v praxi. A jak jinak než skutečným nákupem!
Každý žák dostal za úkol nakoupit v místním obchodě Coop něco za maximálně 20 Kč. Děti si musely samy rozmyslet, co si za daný obnos pořídí, porovnávat ceny a rozhodovat se, co je pro ně výhodné.
Ve škole jsme se pustili do práce s účtenkami. Každý si zapsal, co koupil, za kolik, a následně jsme z těchto údajů vytvářeli vlastní slovní úlohy.
Na závěr jsme si společně vytvořili jednoduchý sloupcový graf, do kterého každý zaznamenal, kolik korun utratil. Díky tomu jsme mohli snadno porovnat, kdo nakoupil nejúsporněji, a kdo si dopřál něco dražšího.
Celý projekt byl skvělým propojením matematiky, finanční gramotnosti a reálného života. 🙂
Fotogalerie: Matematika v 2.A